Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

July 24, 2014

Alfalfa Complex

Alfalfa Complex? Apa tu? Haa....jangan tak tahu, Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.

Alfalfa Shaklee merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950's.  

Alfalfa Shaklee diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) yang ditanam secara organik di California yang bebas daripada pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos@baja bebas kimia.  alfalfa juga dikenali sebagai 'Raja Segala Tumbuhan'. Medicago Sativa merupakan tumbuhan yang mempunyai gred paling tinggi dikalangan tumbuhan Alfalfa.  Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk menyerap pelbagai nutrisi.  Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ianya telah mencapai tahap kematangan mutlak.  Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil.  Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi didalamnya.  Bahagian lain yang tidak digunakan akan dilupuskan.

Setelah daun-daun ini dikeringkan, ianya akan dibiarkan hingga menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.  Keseluruhan proses ini hanya akan dilakukan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti bagi menjamin standart kualiti yang telah ditetapkan. 


KELEBIHAN & KEBAIKAN ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang mampu mengurangkan asid dalam badan, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

✿ Melawan alahan - Alfalfa dapat membantu memperbaiki masalah kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan sangat berkesan.

✿ Menyingkirkan lemak dan kolesterol - Kajian klinikal membuktikan bahawa penggunaan alfalfa dalam jangka panjang dapat membantu menghapuskan lemak, mengurakan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.

✿ Melawan tumor - Amalan memakan alfalfa untuk mengalkalikan badan secara tidak langsung dapat membantu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

✿ Melegakan keletihan 

✿ Mencegah/merawat Atritis 


Lain-lain kelebihan Alfalfa Complex Shaklee:

✿ Melegakan sakit-sakit sendi dan belakang.

Membantu menghilangkan kelesuan dan tekanan.

Memberi kelegaan semasa haid.

Membantu merawat asma.

✿ Mencuci usus bagi membuang toksik.

✿ Membantu membuang angin dalam badan. 

✿ Membantu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor.

✿ Meneutralkan asid dalam badan.

✿ Membantu masalah keputihan pada wanita.

✿ Membesar dan menegangkan payudara.

Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri.

✿ Memulihkan urat selepas bersalin.

✿ 'Milk Booster'.

✿ Membantu masalah penghadaman dan pencernaan.

✿ Meningkatkan stamina lelaki.

Membantu melegakan masalah sembelit.

~ Alfalfa Complex Shaklee ~

Alfalfa Complex Shaklee didatangkan dalam 2 saiz berbeza iaitu:
1) Alfalfa Complex (S) - 330 kapsul
2) Alfalfa Complex (L) - 700 kapsul

Harga bagi Alfalfa Complex (S) adalah RM53.75 untuk penggunaan selama sebulan manakala Alfalfa Complex (L) berharga RM97.50 dan boleh digunakan sehingga 2 bulan setengah (70 hari).




Hubungi Shaklee Independent Distributor anda hari ini untuk mendapatkan produk Shaklee anda.

Email                  : aniraabdul@gmail.com
SMS/WhatsApp : 017.2237241 




No comments:

Post a Comment