Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

September 22, 2014

PABILA LANGIT RUNTUH, AIR MATA BERGUGURAN

Pernahkah anda mengalami sindrom 'lemah semangat'?  Terasa jatuh terduduk, downhearted atau rasa terbuang dan disisihkan?  Seolah-olah dirasakan dunia ini sudah tidak ada lagi ruang untuk anda.  Semua orang memandang rendah terhadap diri anda dan tiada daya & tenaga lagi untuk melawan.

Sebagai seorang insan, kita tidak dapat lari daripada tewas dengan perasaan diri sendiri.  Begitu juga dengan saya, seorang hamba yang lemah.  Hanya pada Allah saya serahkan segala usaha.


Dalam berniaga, apa tujuan utama anda?  Adakah semata-mata untuk hendak mendapatkan bonus 4, 5, 6 angka?  Dan bila bonus anda jatuh ke 2 angka, anda terus down....terus stop seketika berniaga untuk mencari jati diri sebenar yang entah sampai bila akan ketemu...

Atau adakah anda akan buat untuk mencari redho-Nya dalam membantu sesama insan agar mereka lebih sihat, lebih bahagia, dapat meringankan beban ekonomi keluarga dan banyak lagi?

Jika ini jawapan anda...selemah mana pun anda rasa, sekuat mana pun anda diuji, seteruk mana pun anda down...anda pasti akan terus memberi dan memberi dan memberi serta berkongsi demi mencari redho Allah dalam hidup. 

Just do it!!  Hati pasti tenang walau anda rasa down dan diuji dengan ujian yang sangat hebat.  Jati diri anda takkah goyah!  Dan itulah sebuah harga diri yang sebenar.

Mana satu pilihan jawapan diri anda?


Master to be
Anira Abdul
Shaklee Independent Distributor 
 

1 comment:

  1. yee...betul tu..kena harus kuat semangat dan keep konsistent..setiap usaha sampai masanya Allah kan beri limpahan rezki nya yang amat luas :)

    ReplyDelete