Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

March 11, 2014

SINGKAP RAHSIA BERDIET DENGAN IKAN




Umum mengetahui bahawa ikan merupakan sejenis makanan yang sihat, rendah lemak serta kaya dengan protein yang tinggi sekaligus menjadi sumber penting untuk asid lemak Omega 3.

Bagi mereka yang ingin berdiet, ikan adalah pilihan yang tepat kerana mineral, vitamin serta nutrisi yang diperlukan oleh tubuh terkandung di dalamnya.  Jadi, bagi penggemar daging dan keju, mereka hanya perlu mengambil sedikit sahaja makanan tersebut kerana bahan protein telahpun diperolehi daripada ikan.

Terdapat beberapa cara yang boleh dipraktikkan bagi memasukkan ikan ke dalam program diet anda.  Ini termasuklah dengan merebus, memanggang dan mengukus.  Berikut adalah antara faedah yang boleh diperoleh apabila diet ikan diamalkan:

1) Rendahkan tekanan darah
Dikatakan minyak ikan mampu menurunkan kadar tekanan darah tetapi anda tidak digalakkan mengambilnya secara berlebihan.  Memadailah dengan 1 hingga 2 sudu sehari bagi mengoptimumkan tahap kesihatan.

2) Turunkan berat badan
Berdasarkan sebuah kajian yang dijalankan di Universiti of Georgia, minyak ikan memang kaya dengan DHA.  Ia dipercayai berupaya menghentikan penukaran pra sel lemak ke dalam sel lemak hingga mengurangkan fokus lemak secara keseluruhannya.

Sebelum itu, kajian turut menunjukkan bahawa pengambilan kapsul minyak ikan yang diikuti dengan latihan olahraga yang teratur boleh menurunkan lebih banyak lemak berbanding senaman tanpa bantuan dari minyak ikan.

3) Kurangkan risiko penyakit kanser
Omega 3 yang terdapat di dalam ikan dikatakan mampu mencegah penyakit kanser yang berbahaya iaitu payudara dan prostat.  Kandungan minyak ikan tersebut juga secara tidak langsung membantu pesakit untuk meringankan derita penyakit hiperlipidemia.
 
4) Cergaskan otak
Asid lemak Omega 3 sangat bagus untuk perkembangan otak.  Ia secara tidak langsung membantu untuk meningkatkan fokus mental anak-anak serta orang dewasa mengenai sesuatu perkara.  Berdasarkan sebuah kajian yang telah dijalankan, pengambilan minyak ikan berupaya mengukuhkan tahap memori seseorang tidak kiralah samada bayi atau kanak-kanak.

5) Melega masalah keradangan
Minyak ikan mempunyai sifat anti-inflamasi.  Kerana itulah ia cukup efektif bagi mengurangkan masalah radang dalam darah.  Asid lemak Omega 3 khususnya EPA banyak ditemui dalam minyak ikan sekaligus memberi kesan yang positif untuk meredakan radang seni, radang prostat & radang pundi kencing.
 
6) Menyihatkan mata
Dipercayai pengambilan ikan dalam diet harian mampu memperbaiki masalah penglihatan.  Ia mampu mencegah penyakit glaukoma & sindrom mata cepat kering.  Kajian yang telah dijalankan membuktikan bahawa individu yang mengambil setidak-tidaknya 2 jenis ikan seminggu berisiko rendah diserang masalah kebutaan di usia muda berbanding individu yang tidak pernah makan ikan.

7) Resepi awet muda
Ikan yang diambil dalam kuantiti betul mampu memperbaiki sekaligus memelihara kulit agar sihat & berkeadaan baik  Satu kajian yang diterbitkan dalam Journal of Lipid Rezearch, asid lemak Omega 3 EPA yang ditemui didalam minyak ikan berupaya mencegah masalah kulit kerepot seterusnya melambatkan proses penuaan.  Pada masa sama, ia turut menjaga kulit dari rosak akibat pancaran sinar matahari.

Jumlah keperluan Omega 3 yang kita perlukan.
Siapa yang memerlukan Omega Guard ini?



Fakta-fakta menarik mengenai Omega Guard Shaklee yang perlu anda bandingkan dengan minyak ikan lain:

1) Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam atau air sejuk (sardin, mackarel, herning, anchovies) di perairan negara Jepun & ia bukan dari hati minyak ikan.  "Ikan laut dalam memiliki kandungan Omega 3 yang lebih tinggi kerana ikan-ikan ini berupaya mempertahankan suhu tubuh dengan kandungan lemak/minyak yang tetap cair pada suhu laut dalam yang sangat rendah.

2) Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia kerana mengandungi 7 jenis lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.  Satu softgel Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak Omega 3.  Jadual dibawah menunjukkan nisbah EPA & DHA dalam minyak ikan jenama lain adalah lebih rendah daripada Shaklee.


3) Perbezaan dari segi penyulingan semasa kerja-kerja penghasilan minyak ikan ini ialah:

Pengusaha lain menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan.  Ini bukan sahaja memusnahkan sesetengah nutrien malah tidak boleh menapis kandungan logam yang berbahaya.

♣ Omega Guard Shaklee dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadsmium dan lain-lain yagn lazimnya memang terdapat dalam kebanyakkan ikan.


4) Omega Guard Shaklee adalah diantara yang termurah walaupun bukan paling murah jika dibandingkan dari kuantiti kapsul dan kualitinya.   Sebagai pengguna, kita sepatutnya berhati-hati dalam memilih jenis minyak ikan yang hendak dicuba.  Pastikan ianya dari kualiti yang terbaik.  Jika tidak you might suffer of toxicity.  Pastikan juga minyak ikan tersebut mempunyai kandungan DHA & EPA lebih tinggi berbanding ALA.


5) Apa khasiat Omega Guard Shaklee ni?  Terdapat 24 khasiat Omega 3 Shaklee seperti berikut:

♣ Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita.

♣ Melicinkan kulit & kelihatan kemerah-merahan.

♣ Mencegah salur darah dari tersumbat.

♣ Omega 3 dapat mengelakkan strok.

♣ Mengekalkan tekanan normal darah.

♣ Membantu mengurangkan ketegangan urat leher.

♣ Mengurangkan sakit kepala.

Merendahkan kolesterol.

♣ Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan.

♣ Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL.

Mengawal masalah obesiti.

♣ Mengurangkan risiko penyakit jantung.

♣ Sangat bagus untuk ibu hamil bagi membantu tumbesaran & perkembangan otak janin.

♣ Meningkatkan perkembangan mermori janin & kanak-kanak.

♣ Meningkatkan sistem imun tubuh & sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak.

♣ Membantu menyihatkan paru-paru.

♣ Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll.

♣ Mengurangkan hay fever, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (Lupus erythematosus)

♣ Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang.

♣ Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, prostat & kolon.

♣ Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan.

♣ Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik.

♣ Memelihara fungsi-fungsi sendi.

♣ Mencegah penyakit Gout.


Kesimpulannya, Omega Guard Shaklee ini bagus untuk mengurangkan tahap kolesterol anda selain boleh menguruskan badan.


Hubungi saya untuk mendapatkan Omega 3 yang terbaik untuk kesihatan yang terjamin.



Anira Abdul (SID:1020172)
017.223 7241
aniraabdul@gmail.com


















No comments:

Post a Comment