Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

February 7, 2015

ATASI MASALAH SEMBELIT CARA MUDAH

Banyak petua yang kalau kita cari boleh dijadikan panduan untuk mengatasi masalah sembelit.  Ramai antara kita mengalami masalah ini sebenarnya.  Ada artikel yang saya baca mengatakan, sekiranya kita tidak membuang air besar lebih daripada 2 hari...ini dikategorikan sebagai sembelit juga.  Tetapi sekiranya lebih daripada seminggu, ini sudah dikategorikan sebagai kritikal. Tindakan pencegahan awal perlu diambil untuk mengelakkan masalah ini berlarutan.

Berikut ada tiga (3) cara yang boleh digunakan untuk merawat sembelit.  Selamat mencuba!

1) Minum 2 hingga 4 gelas 8oz tambahan air suam apabila sembelit.  Jika anda mempunyai sembelit selama beberapa hari, minumlah antara 10-20oz air kosong setiap pagi sejurus selepas bangun daripada tidur.  Anda disarankan untuk meminum sekurang-kurangnya 10 gelas air kosong suam setiap hari.


2) Makan buah-buahan segar, sayur-sayuran dan lain-lain makanan yang mempunyai kandungan serat yang tinggi untuk meningkatkan jumlah pengambilan serat setiap hari.  Kita memerlukan sekurang-kurangnya 24-38 gram serat sehari.  Sembelit juga adalah berpunca dari pengambilan lemak yang berlebihan, gula bertapis dan tenusu yang berlebihan berbanding dengan serat daripada bijirin dan buah-buahan.


3) Pada sesetengah kes, kopi dapat membantu mengatasi masalah sembelit.  Ramai beranggapan kopi membantu melegakan sembelit dengan cepat.  Ini kerana kafein di dalam kopi berfungsi merangsang otot dalam sistem pencernaan dan menyebabkan pergerakan usus.

Ingin mengatasi masalah sembelit dengan SEGERA?
Tanpa ubat dan tanpa kesan sampingan.  
Mengelakkan masalah sembelit untuk jangka panjang.
Sesuai untuk semua termasuk wanita mengandung dan selepas bersalin.


Dapatkan ostematrix dengan harga murah giler hari ini. Bukan setakat dapat membantu mengatasi masalah sembelit, dapat mengurangkan rasa sakit pinggang, kejang kaki terutamanya bagi ibu-ibu yang hamil, menguatkan tulang dan banyak lagi kelebihan ostematrix shaklee ni.

 

Siap boleh pilih lagi...samada nak Beli 6 Free 1 Ostematrix ataupun Beli 2 Ostematrix dapat less 5%.  Ha...nak ke nak? Cepat2 call saya atau whatsapp/telegram 017.2237241 (Ira).  Kalau malu atau segan boleh email ke aniraabdul@gmail.com.  Saya sedia membantu. Konsultasi adalah PERCUMA!!!!!









Ira l 017.2237241

'Hidup untuk memberi'

No comments:

Post a Comment