Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

February 6, 2015

PETUA SEMBUHKAN LUKA BERSALIN DENGAN CEPAT.

Bagi ibu-ibu yang mempunyai pengalaman melahirkan anak pasti terngiang-ngiang rasa sakit bersalin ni kan...hihihihi...

OK...bukan nak cakap tentang sakit bersalin tetapi nak kongsi beberapa petua yang mungkin boleh digunakan mengikut kesesuaian masing-masing. 

Ini adalah yang info yang saya dapat dari orang tua saya, rakan-rakan, internet dan sebagainya.  Jadi...pilih ikut kesesuaian tubuh masing-masing ye.

Sepanjang tempoh berpantang tempohari, saya menggunakan set bersalin Shaklee yang terdiri daripada ESP, Vitalea, Vitamin C, B Complex, Zinc Complex dan ostematrix.  

Zinc complex membantu mempercepatkan luka bersalin.  Protein turut membantu untuk menyembuhkan luka bersalin...jadi saya ambil ESP.



Petua Cepat Sembuh Luka Bersalin:

1) Amalkan makan buah oren sunkist. Ini sebab oren sunkist membekalkan Vitamin C yang membantu mempercepatkan luka.

2) Sapukan serbuk manjakani pada tempat luka.

3) Kerap tukar pad & basuh dengan air suam.  Ini sudah semestinya...WAJIB.  Kalau tidak bakteria mudah merebak.

4) Amalkan Gamat.

5) Basuh dengan air asam keping bersama garam.

6) Ambil zink complex.  Zinc ni memang superb.  Luka memang cepat sembuh.

7) Amalkan minum pati haruan (seeloknya pengambilan bermula 2 mggu selepas bersalin).  Yang ni pun saya ada amalkan juga...masa 3 hari selepas bersalin. 

8) Pastikan tempat luka sentiasa kering dan bersih.  YES!!! Yang ni memang kena pastikan tempat luka sentiasa kering dan bersih.


Jadi...pilihlah ikut kemampuan dan yang mana mudah untuk diperolehi.  Kalau nak dapatkan set bersalin Shaklee boleh hubungi saya di talian 017.2237241 (Ira).  Harga menarik & free gift menanti.  Konsultasi adalah PERCUMA!




Ira l 017.2237241
aniraabdul@gmail.com




No comments:

Post a Comment