Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

October 15, 2014

PROJEK PACKING, PACKING DAN PACKING

Haaa....mesti ramai yang tertanya-tanya kan? Packing apa? Nak ke mana? Berapa lama?  Hiiii...sebenarnya, packing beg untuk dibawa ke hospital.  Hari dah dekat, tapi beg masih belum pack lagi.  Tiba-tiba rasa buntu dan lupa apa yang nak kena bawa.  Boleh macam tu? Tapi itulah hakikatnya...padahal baru 3 tahun lepas bersalin.  Poyo betul saya ni ye...tapi nak buat macam mana...memang lupa betul.  Tak sengaja hokey!!

Suami dah dok bising-bising dah dari beberapa minggu lepas lagi...suruh pack barang2 yang nak dibawa masa deliver nanti.  Saya jawab...ye..ye...nanti sy pack la. Tak tahu kenapa kali ni malas bebenor nak pack beg.  Masa 1st baby dulu, minggu ke 32 beg dh duduk dlm bonet kete.  Ye la...nak kata excited...masa tu memang excited giler la sebab 1st baby after awaiting for almost 7 years! Yes...7 years.  Sekarang ni dah nak masuk 38 minggu tapi masih tak prepare apa-apa pun lagi.

Alhamdulillah...rezeki kali ni...lepas 3 tahun dapat lagi sorang.  Rezeki...rezeki...rezeki.  Rezeki Allah bagi jangan ditolak-tolak ye.  Pada mana2 yang masih berusaha untuk mendapatkan zuriat sendiri, banyak-banyakkan bersabar dan berdoa ye kawan-kawan.  Jangan putus asa.  Rezeki Allah bagi berbeza-beza. Cuma cepat dengan lambat je...yang penting kita sabar.  Jangan mengeluh walau sikit pun ye.

Saya sendiri dah melalui fasa ni dulu...memang la x lama...7 tahun.  Saya cakap macam ni sebab ada yg cakap dengan saya...'ala...ko baru 7 tahun, boleh la ko cakap macam tu..cuba ko dah kawin dkt 10 tahun ke 20 tahun ke? Apa yang ko rasa?'

Pada saya, usia perkahwinan tu bukan la ukuran.  Yang penting, kita usaha.  Walau hanya 7 tahun, ye 7 tahun...tapi macam2 kata-kata yang saya dh dengar.  "Bila lagi nak timang anak sendiri ni...asyik kelek anak buah je?"...."eh...ko kan dah lama kawin...masih x de anak lagi ke? ko yang tak subur ke lelaki ko yang bermasalah ni?" "wei...ko mandul ke ko merancang ni?" Dan macam-macam lagi soalan.  Jawapan kami suami isteri senang je...'Saja honeymoon  lama-lama....kenapa, jealous ke?' Ha....terus terdiam orang tu kalau saya jawab macam tu....tapi ye la...bukan kuasa saya nak cepatkan or nak lambatkan dapat anak tu...saya hanya mampu berusaha dan berdoa...selebihnya Allah yang tentukan.  Tak gitu????

Ok la....dah melalut jauh sangat dah tu...so, sebab suami dah tau saya macam2 blur nak pack apa utk deliver ni...dia bagi la saya list ni.  So...si isteri pun patuh je la....ikut je apa yang ada dekat list tu. Tak kurangkan or tambah walau 1 benda pun. Eh....lupa. Saya tertambah 1 item lagi...suplemen saya....SET BERPANTANG.  Harap checklist ni dapat menjadi panduan pada semua walau tak banyak sikit pun jadi la ye.  Hahahahaha...sapa ada pengalaman macam saya juga? Angkat tangan cepat!!!! :)


~ Set berpantang yang dah ready masuk dalam beg ~


~ Checklist Mommy dan Baby ~

Akhirnya malam tadi siap dah packing barang-barang untuk deliver.  Tinggal lagi beberapa item je yang tak masukkan lagi macam baju untuk balik dari hospital dan selipar jepun! Jauh no nak cari selipar ni sampai nak kena pegi ke Jepun! Hahahahah...sengal!

Ok la....doakan saya dipermudahkan dalam segala urusan saya ye.  Doakan saya dan anak saya selamat.




"Supplement for everyone...for those who VALUE their health."


Ingin dapatkan Set Kesuburan Suami Isteri? Hubungi saya.  Konsultasi adalah PERCUMA!



~ ANIRA ABDUL ~
aniraabdul@gmail.com
017.2237241

2 comments: