Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

Selamat Datang Ke Laman Blog Anira

October 13, 2014

SET ANAK SIHAT & PINTAR

Perkembangan anak sangat penting dalam tempoh pembesaran mereka dan zat yang cukup wajar di penuhi agar anak sihat, ceria dan jarang sakit sepanjang tempoh 1 hingga 6 tahun. 


Kanak-kanak sedang membesar memerlukan nutrien penting bagi membantu tumbesaran yang sihat dan cergas.  Jom kita pastikan nutrien berikut dapat kita penuhi dalam menu harian mereka agar anak kita tidak tergolong dalam kelompok kanak-kanak yang tidak sihat.


1) Kalsium

Dia perlukan kalsium kerana ia sangat penting untuk tumbesaran tulang dan giginya. Sumber kalsium boleh anda peroleh daripada produk tenusu, brokoli, kekacang dan jus oren segar.



2) Vitamin A

Vitamin ini diperlukan untuk kesihatan matanya. Ia membolehkan mata berfungsi dengan baik terutamanya apabila berubah daripada keadaan gelap – terang atau sebaliknya. Vitamin A juga berperanan membantu perkembangan sel dan tisu tubuhnya serta meningkatkan daya tahan tubuh dalam melawan jangkitan. Jadi beri anak anda makan telur, lobak merah dan keledek.



3) Zat besi

Anak anda perlukan zat besi untuk membantu darah mengangkut oksigen ke dalam sel tubuh dan pada masa yang sama memastikan sistem imunisasi berfungsi dengan baik, Kekurangan zat besi boleh mengakibatkannya kurang darah dan mudah letih. Ia boleh didapati daripada makanan seperti daging merah, ayam, ikan dan kekacang.



4) Serat

Serat sangat penting dalam membantu usus si kecil berfungsi dengan sempurna selain daripada mengelakkannya daripada menghidap diabetes. Sumber makanan yang mengandungi serat adalah seperti buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin dan oat.



5) Vitamin C

Vitamin C diperlukan kerana ia bahan antioksidan yang dapat meningkatkan keupayaan salur darah, menyembuhkan luka dan melawan jangkitan. Ia turut membantu memendekkan jangka masa serengan selesema. Sumber vitamin C boleh diperoleh daripada buah-buahan sitrus dan strawberi.



Jika ibu masih mencari pemakanan tambahan untuk anak, boleh cuba SET ANAK SIHAT & PINTAR ni. KLIK SINI untuk membuat pembelian terus.







HUBUNGI:


~ ANIRA ABDUL ~
aniraabdul@gmail.com
017.2237241





JIKA ANDA MASIH TERCARI-CARI VITAMIN UNTUK:

1) Penyusuan Anak Anda
2) Kehamilan
3) Pengurusan Berat Badan
4) Sedang Berusaha Mendapatkan Cahaya Mata
5) Ingin Mengatasi Masalah Jerawat dan inginMendapatkan Kulit Yang Cantik
6) Mengatasi Keletihan Melampau akibat Stress Kerja
7) Anak anda sering Demam
8) Memperbaiki Selera Makan Anak Anda yang cerewet Makan
9) Mempunyai Masalah Kencing Manis/penyakit2 kronik
10) Mengekalkan kesihatan yang sedia ada (Optimum Health)


Saya sedia membantu.  Kita berusaha, Allah yang menentukan segala-galanya.

No comments:

Post a Comment